Friday, January 18, 2008

Serangan Tikus

Dalam 2 minggu ni... ada serangan tikus. Ada yang bongkah kena gigit.... koyak. Setiap pagi ada 5 -7 bongkah kena attack. Tudung bongkah samada dikuis terlucut atau span dikorek keluar. Benih dimakan sesuka hatinya. Perangkap tikus dah pasang. Gam tikus dah diletak. Abuk pun tarak. Pagi-pagi ada je tudung yang berselerak kat lantai....
Semalam saya pasang kelambu.... hah amacam????Harap dapat menghalang sitikus tersebut, sementara saya ambik sedikit masa untuk seal lubang-lubang keliling bangsal.

4 comments:

Anonymous said...

Kelambu tu dapat kurangkan serangan tak ?

Maya Crops said...

Pada mulanya macam takde kesa... Tikus masuk gak kat celah2 net tu... tapi lepas tuh kurang dah.. Dia cari rak yang takde kelambu pulak...

fatisha said...

saya kena banyak gak... harini je saya buang ratus2 beg.... habis!!! tikus ni hampeh. dulu hilang jap ni dtg balik... awak pakai pe nak halang? racun jenis apa?

Maya Crops said...

Saya masih tawakal je. Niat nak keep the farm free of pesticide. Racun dah beli... tapi masih belum guna.